Premiera gry strategicznej "Ogniem i Mieczem"

24 listopada 2011

Ogniem i Mieczem – historyczna gra strategiczna” to nazwa systemu bitewnego opracowywanego przez polską, powstałą z prawdziwej pasji firmę Wargamer. Firma zajmuje się dystrybucją gier planszowych i bitewnych a dziś dołącza do grona wydawców. Premiera gry będzie miała miejsce na Targach Książki Historycznej w Warszawie w sobotę 26 listopada o godzinie 12.00.

– Naszym założeniem było stworzenie realistycznej, ale także „grywalnej” i dynamicznej gry bitewnej umieszczonej w realiach XVII wiecznych wojen toczonych przez Rzeczpospolitą Obojga Narodów oraz jej głównych oponentów: Turcję, Moskwę, Szwecję, Chanat Krymski oraz Kozaków.– mówi Konrad Sosiński, właściciel Wargamera.

Gra Ogniem i Mieczem to kompletny system obejmujący zasady rozgrywki, historyczne opisy sił zbrojnych wszystkich uczestników konfliktu, zasady tworzenia grup bojowych dla potrzeb rozgrywki, zasady rozgrywania scenariuszy, ale przede wszystkim ogromną ilość modeli do gry, przedstawiających wszystkie formacje wojskowe występujące w armiach walczących stron.

Gra oferuje możliwość przeprowadzenia szybkiej rozgrywki lub bitwy z prawdziwie epickim rozmachem z wykorzystaniem huraganowych szarż polskich skrzydlatych jeźdźców, ziejących ogniem czworoboków szwedzkiej piechoty, lotnych jak wiatr tatarskich czambułów czy nieustępliwych monolitów moskiewskich strzelców – opowiada Sosiński.

System zasad gry odzwierciedla różnorodność istniejących w XVII wieku taktyk, szyków oraz sposobów prowadzania walki wykorzystywanych przez wszystkie zaangażowane w działania wojenne strony. Na stole do gry może więc znaleźć się od kilkunastu do nawet kilkuset modeli.

Ogniem i Mieczem to także gratka dla modelarzy gdyż Wargamer od razu oferuje ogromną różnorodność modeli do wszystkich formacji wchodzących w skład armii państw zaangażowanych w działania wojenne. Modele do gry są wykonane z metalu w skali 15 mm.

- Dołożyliśmy wszelkich starań, aby modele te możliwie wiernie przedstawiały historyczny wygląd oraz właściwości poszczególnych formacji. W tym celu, podobnie jak przy tworzeniu zasad, prowadziliśmy wszechstronne badania w oparciu o różnorodne źródła historyczne, przy wsparciu znawców tematyki XVII wiecznej wojskowości, z których konsultacji niejednokrotnie korzystaliśmy – dodaje Rafał Szwelicki, autor m.in. mechaniki gry.

Elementami gry są także makiety budynków, umocnień i innych części scenerii, wykonane w odpowiedniej skali. Modele budynków zostały zaprojektowane na podstawie szkiców z epoki oraz zachowanych późniejszych opisów. Uzupełnieniem dla linii modeli do gry są zestawy sztandarów, wzorowane na zachowanych egzemplarzach muzealnych, szkicach z epoki oraz innych źródłach historycznych. Ostatnim z elementów systemu są, utrzymane w klimacie okresu historycznego gadżety - znaczniki i kości.

Przede wszystkim dobra zabawa

Gry bitewne to rozrywka dla inteligentnych ludzi. Głównym celem Wargamera było zaprojektowanie historycznej gry, która oprócz walorów poznawczych, byłaby jednocześnie, a może nawet przede wszystkim, wspaniałą zabawą. Oznacza to, że priorytetem było uczynienie z „Ogniem i Mieczem” gry łatwej do przyswojenia nawet dla osób, które z grami bitewnymi nie miały dotychczas styczności oraz po prostu ciekawej i dynamicznej.

– W sytuacjach, kiedy musieliśmy wybierać pomiędzy skrajnie historycznym realizmem a „grywalnością”, wybór padał przede wszystkim na rozwiązania łatwiejsze do zaaprobowania z punktu widzenia gracza niż historyka – wyjaśnia Sosiński.

Na uwagę zasługuje fakt, że w końcu Polacy stworzyli system prezentujący historię Polski w sposób atrakcyjny, ukazujący potężną mimo wszystkich słabości Rzeczpospolitą i już za to należy im się pochwała. Gra wprowadzana jest także z imponującym rozmachem do tej pory towarzyszącym wyłącznie zachodnim produkcjom.

Ogniem i Mieczem robi wrażenie. Wszędzie widoczna dbałość o szczegóły, dopracowany każdy element od modeli po podręcznik i kości do gry sprawia, że chce się grać. Tym bardziej, że w końcu możemy dowodzić naszą polską husarią i zmierzyć się z historią, którą na miniaturowym polu bitwy może uda się odwrócić.


Więcej informacji: www.ogniemimieczem.wargamer.pl

Zapraszamy także do lektury wywiadu, jaki z prezesem Wargamera, Konradem Sosińskim, przeprowadził Sławek Brudny.


Bool za Wargamer



blog comments powered by Disqus